1. Vi möts utanför porten vid förbestämt tid. (Om inget annat är avtalat). Om du har flera ingångar, kontrollera båda innan du ringer till kundtjänst.
2. Om vi ska lämna nyckel i brevlådan, lägg de i ett kuvert. Vi tar inte ansvar om nyckel försvinner från brevlådan. (Gäller ej brevinkast).
3. Vi har eget material och städredskap - lämna inget hemma.
4. Beställ ej “extratjänster” via städpersonalen - ta kontakt med oss genom att svara på bekräftelsen som du fick från oss.
5. Vill du att vi meddelar dig när städningen är klar är du välkommen att kontakta oss via e-post i god tid och inte städpersonalen på plats.
6. Om städningen ska vara klar till en viss tidpunkt ska du meddela oss om detta några dagar innan städdagen på mejl.
7. Vi reserverar oss för förseningar i trafiken som vi inte kan påverka. Kunden kontaktas i god tid.
8. Garantin täcker ej fönsterputs då temperaturen är under -5°C eller kallare.
9. El & vatten måste finnas i bostaden när vi utför städningen. Finns inte detta kan vi inte ge garanti på städningen. Extra timdebitering kan tillkomma vid eventuell väntetid. (OBS! Du som kund ska meddela oss om du har varmvattenberedare).
10. Se till innan städtillfället att alla fönster i bostaden går att öppna samt att det går att dela de 2 eller 3 tätt sammanfogade glas för putsningen där emellan (OBS! Över- och underkantshängda fönster putsas endast på insidan och öppnas ej).
11. Var vänlig att montera ned badkarsfronten, ugnsluckans översta glas för mellanrensningen samt gallret på de slutna element skall också vara isär monterade om behovet i rensningen emellan finns.
12. Vi har med oss trappstege med arbetshöjd på 2,4 meter. Om ett högre stege behövs skall det vara på plats när vi kommer för att garantin skall gälla för de högre ytor.
14. Ifall bostaden är möblerad städar vi endast runt möblerna. Vad som gäller vid möblerad lägenhet kan du läsa om via följande länk.
15. Vid beställning av Frysavfrostning måste ett läckageskydd finnas under kylskåpet för extra säkerhet mot oförutsedda vattenläckage som kan orsaka golvskador. Om sådan inte är på plats förbehåller vi oss rätten att avsäga frysavfrostning.
16. Vi förbehåller oss rätten att göra pristillägg på flyttstädning utöver den fasta priset som kunden har fått vid bokningen om följande inträffar:
Om ovanstående inträffats kontaktar vi dig direkt för att stämma av detaljerna. Om vi inte lyckas nå dig och behöver ändå slutföra uppdraget och lägga extra tid på städningen så att städningen blir godkänt debiterar vi dig med 295kr/h efter RUT-avdrag per medarbetare.
17. Finns det t.ex. porslin eller kläder inne i skåpen utelämnas de ytorna från rensning om inte du har valt till det som tillägg.
18. På grund av risken för skador på ytskiktet ingår inte rengöring av tak-och väggar.
19. Av säkerhetsskäl drar vi inte ut gasspis.
20. Vi utför inte borttagning av stearin, tejp, klistermärken, lim eller krokbortagning.
21. Kastning av hushållsavfall och diverse sopor som finns i bostaden sedan innan städningen ingår ej i priset.
22. Vi tillhandahåller ej några liftar eller förlängningsarmar för t.ex putsning av fönster eller balkongglas.
23. Ifall frysen skulle vara så isig att den inte hinner bli helt avfrostad under den tiden vi städar, stannar vi inte kvar och jobbar med det i övertid. (Vi debiterar ändå för frys avfrostning fullt pris).Vi kan även komma överens om att göra jobbet klart mot extra timdebitering á 295:-/h efter RUT-avdrag.
24. Om din flyttstädning är inbokad eftermiddag kan vi inte sätta en exakt tid på när vi kommer till platsen. Det beror på bostadens skick som vi städar på förmiddagen. Var beredd att lämna dörren olåst, gömma nyckel någonstans om du inte har tid att vänta ifall vi är försenade. Vi betalar inte ut någon ersättning i fall vi inte hunnit komma till kl.15.00.
13. Det ska inte finnas byggdamm vid städtillfället.
25. Är du eller de nya ägarna inte är nöjda med resultatet eller har synpunkter? Gör så här: Ta bilder (obligatoriskt) och skriv en lista med dina synpunkter. Skicka dessa till e-post: [email protected]. En arbetsledare kontaktar dig oftast inom 30 minuter och bestämmer en ny tid för åtgärd. Anmälan ska oss tillhanda ej senare än 15 dagar efter städtillfället.
26. Du som beställare av tjänsten ska se till att nya ägarna får ta del av checklistan ifall klagomålen uppkommer på något som inte ingick i städningen.
27. Väljer ni att åtgärda eventuella brister själva istället för att nyttja vår städgaranti utgår ingen ekonomisk kompensation.
Flyttstädfabriken ersätter inte skador som uppkommit på grund av att kunden uppgivit felaktig eller ej uppget information om särskilt värdefulla eller ömtåliga föremål eller att lösa och fasta inventarier hos Kunden inte är korrekt monterade. Flyttstädfabriken ersätter inte heller förslitningsskador på fast och lös egendom såsom inventarier, golv och fönster som uppkommer vid normalt och ansvarsfullt utförande.
Ersättning för skador på egendom som uppstår vid Flyttstädfabriken utförande av en tjänst utgår endast om kunden kan visa att Flyttstädfabriken orsakat den påstådda skadan.
28. Avbokning ska göras skriftligen till vår kundtjänst senast 5 dagar innan städtillfället. Vi avbokar ej via telefon. Om avbokning ej skett 5 dagar innan, debiterar vi fullt pris för städningen.
29. Du som har avbokat måste ha en avbokningsbekräftelse som du får från oss på mejl för att kunna styra över din avbokning ifall något misstag skulle uppkomma.
30. Betalning sker mot faktura vid godkänd kreditprövning. Denna påverkar inte kreditvärdigheten.
31. Är du inte godkänd för kreditprövning / är utvandrad eller har skyddad identitet gäller förskottsbetalning.
32. Fakturan kommer alltid via mejl. Den skickas till det mejlet som du har uppgett vid bokningen, ha även koll på spam-korgen.
33. Observera att om betalningen inte har kommit in och fakturans förfallodatum har passerat tillkommer expeditionsavgift med 250kr på fakturan.
34. Vi tar även emot betalningar via:
1234030110
35. Läs gärna vår FAQ.